City break, kierunek Wenecja!

Wenecja

Listopad to idealny miesiąc by wyrwać się z jesiennej szarugi i wyskoczyć na kilkudniowy city break. Wybór kierunku był spontaniczny i zdeterminowany ceną biletów na Ryan Air. Padło na Wenecję. Choć wiele osób zniechęcało nas, że przecież w Wenecji śmierdzi, jest mnóstwo turystów, będziemy brodzić w wodzie po kolana (słynna aqua alta) i tylko konserwy uratują nas przed śmiercią głodową 😉 Postanowiliśmy jednak zaryzykować…

Po pierwsze myślę, że wybór miesiąca to strzał w dziesiątkę. Pogoda była piękna, złapaliśmy trochę słońca i mogliśmy spokojnie przechadzać się alejkami bez obawy, że zginiemy w tłumie turystów.

Dowody znajdziecie na fotografiach poniżej…

Miasto totalnie mnie zachwyciło. Wąskie, kamienne uliczki, setki mostów i pływajacych kanałami gondoli.

Poszczęściło nam się także w przypadku aqua alta (okres, w którym niektóre obszary Wenecji ulegają podtopieniu). Choć byliśmy przygotowani i wyposażeni w gumniaki, zajmujące pół walizki, były one zbędne. Dodatkowo, w sytuacjach kryzysowych miasto ustawia na uliacach specjalne kładki.

Acqua Alta

Kładki ustawiane na ulicach Wenecji, by ratować turystów przed zmoknięciem źródło

Czym byłaby wycieczka do słonecznej Italii bez pysznej pizzy. Co do cen, im bliżej placu Świętego Marka, tym drożej, jednak spokojnie można zjeść dobrą pizzę za ok. 7- 8 euro. My mieszkaliśmy w Mestre, gdzie ceny były jeszcze niższe. Za kolację z karafką wina i wliczonym napiwkiem za dwie osoby zapłaciliśmy 20 euro. Będąc w Wenecji koniecznie spróbujcie Aperol Spritz. Jest to drink na bazie prosecco, Aperolu z dodatkiem wody sodowej, podawany z pomarańczą i oliwką.

Aperol Spritz

Wenecja

Podsumowując, na bogato niekoniecznie oznacza super drogo. Patrząc na zestawienie kosztów, nie widzę wiekszej różnicy między Wenecją, a innymi europejskimi miastami. Wiadomo, w każdym miejscu możemy stołować się w drogich restauracjach i spać w luksusowych hotelach, jeśli tylko mamy ochotę i możemy sobie na to pozwolić. W przypadku gdy, nasz  budżet jest nieco skromniejszy, również możemy wybrać się na super wycieczkę, która nie zrujnuje naszego portfela. Poniżej lista szacunkowych wydatków:

Samolot (w dwie strony z Krakowa): 120 zł

Komunikacja: Ponieważ mieszkaliśmy w Mestre musieliśmy korzystać z tramwaju.
Bilet w jedną stronę kosztuje 1,5 €

Nocleg: 50 € za pokój 2 os. ze śniadaniem. Serdecznie polecam hotel Delle Rose

Jedzenie: za obiad dla 2 osób zapłacimy od ok. 20€. Spokojnie można jednak zjeść kanapkę na ciepło, bądź kawałek (spory) pizzy na wynos za ok 2-3 €